27 maj 2009

"Bada"

Jag älskar att bada eller snarare att leka. Idag lovade lille matt mig att vi skulle till stranden på morgonpromenaden då jag igår visade demostrativt att jag ville ner dit när vi gick Ringvägen. När jag märkte att jag fick som jag ville idag satte jag mig ner mot vägen ner till stranden och viftade jätte mycket på svansen. När lille matt hade tagit bort kopplet och sagt varsågod när jag tittade henne i ögonen hade jag bråttom ner till stranden som alltid. Kutade snabbt förbi några människor som var på väg upp (de såg att jag hade väldigt bråttom) och struntade totalt i två andra hundar på stranden. Stod redan i vattnet med tassarna när lille matt kom ner.
När jag badar står jag vid strandkanten medans man kastar små stenar på sidorna bredvid mig. Precis så att jag inte kan ta tag i dom med munnen. Försöker då snabbt hoppa åt sidan för att i alla fall försöka. Vilket resulterar att det stänker upp vatten på mig så jag blir blött. Så badar jag, lille Moll!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar